Έχετε κότσι? Θεραπευτικές ασκήσεις και συμβουλές.

/, Ποδολογία/Έχετε κότσι? Θεραπευτικές ασκήσεις και συμβουλές.

 

Ένα πόδι που εμφανίζει κότσι είναι σίγουρα και ένα ταλαιπωρημένο άκρο με καθημερινές συνεχόμενες κακώσεις.

Τι είναι το κότσι?

Γράφει η
Παρζιάλη Α. Αναστασία
Ποδολόγος- Ειδική Ορθονυχίστρια
Ειδικευθείσα Διαβητικού Ποδιού Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠΑ

Τα οστικά στοιχεία του πρώτου στοίχου δέχονται εξωτερική πίεση με αποτέλεσμα να δημιουργείται παραμόρφωση. Το μεγάλο δάκτυλο επανοτίζει το δεύτερο με αποτέλεσμα στη βάση του να δημιουργείται οστεώδες εξόγκωμα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ποδιού με κότσι είναι ο καθημερινός πόνος και η αστάθεια που δημιουργούνται λόγο λοξότητας της βάσης του μεγάλου δακτύλου.

Σε αρχικό στάδιο μπορείτε να εφαρμόσετε κάποιες θεραπευτικές ασκήσεις και συμβουλές για να επιβραδύνετε την ανάπτυξή του.

  1. Στο τέλος της ημέρας κάντε ένα χαλαρωτικό ποδόλουτρο με χλιαρό νερό. Προσθέστε λίγες σταγόνες λεμονιού για αντισηψία του δέρματος. Στην συνέχεια με λίγο λαδάκι τις επιλογής σας τρίψτε το σημείο κάτω από τα δάκτυλα (μετατάρσιο) πιάνοντας τα οστά και τα δάκτυλα ένα προς ένα. Συνεχίστε για λίγα λεπτά στο κάθε πέλμα.
  2. Ρολάρετε τα πέλματά σας πάνω σε ένα σκουπόξυλο. Μπρος πίσω με έντονες κινήσεις και έμφαση στο πρόσθιο κομμάτι (μετατάρσιο).
  3. Τοποθετήστε ένα λάστιχο στα δυο μεγάλα δάκτυλα. Γυρίστε τα πόδια σας προς τα έξω μέχρι να νιώσετε την ένταση στα δάκτυλα. Μείνετε εκεί για 1 λεπτό. Χαλαρώστε και επαναλάβετε την κίνηση. Κάντε την άσκηση για 15 λεπτά ,τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα. Η άσκηση βοηθάει στην ενδυνάμωση των μυών του μεγάλου δακτύλου.
  4. Προμηθευτείτε ειδικά επιθέματα για την προστασία από τραυματισμούς.
  5. Επιλέξτε τους δικούς σας πάτους μέσω του πελματογραφήματος για την σωστή στάση όλου του σώματος.

Επισκεφθείτε τον ποδολόγο σας για περισσότερες πληροφορίες και φροντίδα του ποδιού με κότσι.

2018-12-01T22:35:55+00:00